Hi there, it's me!

Hi, once more! My virtual name is moebios Cooljoke, but all friends call me just Moe 8-).
I live in Second Life (i mean virtually), i have little shop there with some sculpted shoes etc., specially created for building your own bussines. BTW i have blog and twitter about these products ;-).. And sometime i create some normal product, which you can usually find in my Gardens.

On other side of LCD, there is my real human body, named Dan. I’m living in Ostrava (for now), Czech republic (europe, planet Earth, Solar system in Milky way, Galaxy, Homer Simpson’s head), working here as graphic designer, XHTML, CSS and little js coder.
I’m big fan of all styles of graphic and design creations, funny optimistic boy, geek and iphone addict.

úterý 1. června 2010

Nasaďte brýle a jedem!

Zrovna včera, tedy 31.5, ohlásila Kirstenlee na svém vývojářském blogu zajímavou novinku. V článku s titulkem Coming soon.... a přiloženým obrázkem se zeptala lidí kdo první pozná o co se jedná, s odměnou 10 bodů a zlaté hvězdy.


Pro ty kdo by snad ještě chvíli váhali, prozradím bez mučení že se jedná o implementaci stereo 3D v jejím vieweru. Je to jedno z nejjednodušších 3D technologií, které tady existuje už snad od 60. let (nepodařilo se mi najít přesné informace). Člověku, aby vůbec viděl něco smysluplného, stačí jen někde za pár kaček splašit papírové brýle s červeným a modrým sklem a má vyhráno. Případně za ještě méně kaček někde splašíte červenou a modrou fólii a dáte si je před oči, efekt je stejný, jen pro okolí budete vypadat jako ještě větší cvok něž obvykle :-).

Sranda je to náramná, při troše štěstí (nebo zvyku) vás pak ani nebudou bolet oči. Objekty na obrazovce se zdají pěkně plastické (upřímně zdá se mi to plastičtější než 3D film v Cinestaru) a reálné barvy jsou něco, bez čeho se musíte obejít. Dneska díky výkonným grafickým kartám není problém téměř každou hru přepnout do stereo 3D módu. Můžete tak pařit jako o život (a aby než vám zmizel povrch monitoru) nebo studovat jak jsou udělané low poly modely a sugestivně se je pokoušet vzít do ruky (jop, to jsem dělal, když jsem koukal přes brýle na WoW). Vidět objekty nebo hrát hry v prostoru je úžasný zážitek.

Co to přinese běžným obyvatelům SL, to si zatím netroufám říct. Build ještě není hotový, takže až bude venku, testne se to a budu mít pěknější obrázek. Z běžných zkušeností si ale myslím, že na takovou vymoženost bude potřeba minimálně hodně nadupaná sestava (stejně jako pro Deffered Rendering a Global Illumination). Sice nerozumím proč to tak funguje, ale je to tak. Second Life si stále drží příčku jedné z nejnáročnější hry/simulátoru/3d chatu.

Každopádně nechci dělat unáhlené závěry. Jsem zvědavý jak tahle kosmetická featura dopadne a ji pak vyzkouším :-). Nevidím v tom sice nic použitelného, ale na koukáni to asi bude :-).

0 comments: